Na stronie szkoły w dokumentach do pobrania został opublikowany Statut naszej szkoły - tekst ujednolicony z dnia 31 sierpnia 2022 roku.
Link: https://sp220.pl/index.php/dokumenty/pliki-do-pobrania?task=download.send&id=79&catid=20&m=0
Poniżej prezentujemy zmiany, jakie zostały dokonane w Statucie:
W § 1 uchylono ust. 9.
W § 2 ust. 2 uchylono pkt 1.
W § 11 ust. 1 pkt 4 otrzymał nowe brzmienie:
4)w miarę możliwości przeznaczenie oddzielnych stref dla uczniów kl. I-III oraz IV-VIII.
W § 11 ust. 2 otrzymał nowe brzmienie:
2.Szkoła zapewnia uczniom opiekę podczas zajęć zorganizowanych przez szkołę poza jej terenem poprzez przydzielenie opiekunów. Szczegółowe zasady wyjść i wycieczek określa Regulamin wycieczek i innych imprez krajoznawczych w Szkole Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 1).
W § 11 ust. 4 otrzymał nowe brzmienie:
4.W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły dopuszcza się edukację na odległość (zdalne nauczanie). Szczegółowe zasady nauczania zdalnego określa Regulamin organizacji pracy Szkoły Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego w okresie pracy zdalnej (załącznik nr 2).
W § 12 ust. 2 otrzymał nowe brzmienie:
2.Program wychowawczo–profilaktyczny opracowywany jest przez radę pedagogiczną we współpracy z radą rodziców, a następnie uchwalany przez radę rodziców w porozumieniu z radą pedagogiczną.
W § 19 po ust. 4 dodano nowy ustęp 4a:
4a.Każdy rodzic ma prawo wnioskować do dyrektora szkoły w sprawach dotyczących swojego dziecka.
W § 19 ust. 5 otrzymał nowe brzmienie:
5.W sprawach dotyczących funkcjonowania i organizacji pracy szkoły rodzice mogą przestawiać swoje wnioski i opinie dyrektorowi szkoły poprzez swoją reprezentację tzn. radę rodziców w formie pisemnej lub radzie pedagogicznej w formie ustnej na jej zebraniu.
W § 21 uchylono ust. 7.
W § 28 ust. 1. otrzymał nowe brzmienie
1.W szkole w miarę możliwości organizowane są zajęcia pozalekcyjne:
1) dla których nie została ustalona podstawa programowa, lecz program nauczania tych zajęć został włączony do szkolnego zestawu programów nauczania;
2) rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności w celu kształtowania ich aktywności i kreatywności.
W § 28 uchylono ustępy 2, 5 i 6.
W § 29 ust. 5 uzyskał nowe brzmienie:
5. Zasady naboru i uczestnictwa w klasie sportowej określają regulaminy: Regulamin naboru do klas sportowych Szkoły Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 3) i Regulamin ucznia klasy sportowej Szkoły Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 4).
W § 37 dodano nowy ust. 7 :
7. Szczegółowe informacje dotyczące pracy biblioteki reguluje Regulamin Pracy Biblioteki Szkolnej w Szkole Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 5).
W § 39 ust. 6 uzyskał nowe brzmienie:
6. Szczegółowe zasady funkcjonowania wolontariatu szkolnego określa Regulamin szkolnego wolontariatu Szkoły Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 6).
W § 40 ust. 1 pkt 2 uzyskał nowe brzmienie:
2) prowadzenie konsultacji dla rodziców, w trakcie, których rodzice mogą uzyskać informację na temat osiągnięć swojego dziecka, ustalić z nauczycielem sposób dalszej pracy z dzieckiem, uzyskać formy wsparcia pedagogicznego i psychologicznego;
W § 40 ust. 2 pkt 9 uzyskał nowe brzmienie:
9) wyboru dla swojego dziecka zajęć pozalekcyjnych.
W § 40 ust. 2 dodano pkt 10:
10) decyzji dotyczącej uczęszczania dziecka na religię, etykę i wychowania do życia w rodzinie.
W § 40 ust. 3 uchylono pkt. 3-6:
W § 40 ust. 3 pkt 9 uzyskał nowe brzmienie:
9) usprawiedliwiać pisemnie nieobecności swojego dziecka na zajęciach edukacyjnych w terminie 14 dni od powrotu dziecka do szkoły, usprawiedliwienie powinno zawierać konkretną datę i powód nieobecności ucznia;
W § 45 ust. 5 uzyskał nowe brzmienie:
5. Szczegółowe zasady udzielania pomocy psychologiczno–pedagogicznej określa Regulamin organizacji pomocy psychologiczno–pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik 7).
W § 46 dodano ust. 3:
3. Formy możliwej pomocy obejmują:
1) zatrudnienie nauczyciela wspierającego;
2) udzielanie wsparcia psychologicznego dziecku, rodzicom i nauczycielom;
3) dostosowanie programów nauczania do indywidualnych możliwości ucznia;
4) indywidualizowanie procesu edukacyjnego;
5) stosowanie specjalnych metod pracy dostosowanych do psychofizycznych możliwości ucznia;
6) realizację nauki w formie zajęć indywidualnych (za zgodą organu prowadzącego);
7) organizowanie zajęć z rewalidacji.
W § 47 ust. 7 uzyskał nowe brzmienie:
7.Stypendium za wyniki w nauce przyznaje się uczniowi na koniec roku szkolnego, który uzyskał średnią ocen minimum 5,00 oraz wzorową ocenę z zachowania.
W § 47 ust. 8 uzyskał nowe brzmienie:
8. Stypendium za wyniki w nauce nie udziela się uczniom pierwszego etapu edukacyjnego.
W § 49 ust. 1 pkt. 1 uchylono lit. c.
W § 50 ust. 5 uzyskał nowe brzmienie:
5. Zasady etyki zawodowej określa Kodeks etyki nauczyciela Szkoły Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 8).
Uchylono § 52.
W § 53 dodano ust. 6::
6. Wychowawca jest odpowiedzialny za koordynowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej swoich podopiecznych.
W § 75 ust. 4 uchylono pkt. 1-3.
W § 75 ust. 4 pkt 4 uzyskał nowe brzmienie:
1) ocena bieżąca w klasach I – III wyrażona jest oceną cyfrową w skali 1 – 6, aby przygotować i przyzwyczaić uczniów do takiego oceniania w kolejnym etapie edukacji. Przy ocenianiu bieżącym dopuszcza się stosowanie dodatkowego oznaczenia: + (plus), poza stopniem celującym, lub – (minus), poza stopniem niedostatecznym i celującym, „–”, przy czym „+” podwyższa ocenę o 1/3 stopnia,
a „–” obniża ocenę o 1/3 stopnia
W § 81 ust. 10 uzyskał nowe brzmienie:
10. Szczegółowe kryteria oceniania zachowania:
|
Zachowanie wzorowe (uczeń spełnia wszystkie wymagania) |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Jest pilny, sumienny, zawsze przygotowany do zajęć · Pracuje na miarę swoich możliwości i stale czyni postępy · Jest aktywny · Przestrzega zasad obowiązujących w szkole zawartych w regulaminach szkoły · Nieobecności i spóźnienia są usprawiedliwiane pisemnie przez rodzica w obowiązującym terminie ( 14 dni) |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Z szacunkiem odnosi się do wszystkich członków społeczności szkolnej · Szanuje podręczniki, książki z biblioteki · Szanuje mienie szkoły oraz własność kolegów · Dba o czystość · Dba o dobre imię własne, kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również w Internecie) · Wyróżnia się aktywnością społeczną, jest inicjatorem i konsekwentnie realizuje swoje pomysły na rzecz społeczności szkolnej · Potrafi pracować w zespole · Pracuje w samorządzie szkolnym, klasowym lub współpracuje z nim |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Podczas uroczystości szkolnych lub w czasie reprezentowania szkoły poza nią jest ubrany w strój galowy · Bierze aktywny udział w uroczystościach szkolnych i godnie w nich uczestniczy · Ubiera się stosownie do okoliczności i miejsca |
Dbałość o język ojczysty |
· Nie używa wulgaryzmów |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Stosuje się do zasad BHP i regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Nie otrzymuje uwag pisemnych i ustnych · Wyróżnia się kulturą osobistą wobec wszystkich osób dorosłych · Wykazuje się dużą życzliwością, empatią i tolerancją wobec innych · Jego kultura osobista, postawa jest wzorem dla innych · Inicjuje działania charytatywne (wolontariat) lub systematycznie w nich uczestniczy · We wszystkich swoich działaniach kieruje się wysoką kulturą osobistą |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Odnosi się kulturalnie do wszystkich pracowników szkoły oraz uczniów · Nie jest obojętny w sytuacjach naruszenia godności innych osób · Swoją postawą daje dobry przykład · Odnosi się z szacunkiem do osób innej narodowości i religii |
|
Zachowanie bardzo dobre (uczeń spełnia wszystkie wymagania) |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Jest pilny, sumienny, z reguły przygotowany do zajęć · Pracuje na miarę swoich możliwości · Jest aktywny · Przestrzega zasad obowiązujących w szkole zawartych w regulaminach szkoły · Nieobecności i spóźnienia są usprawiedliwiane pisemnie przez rodzica w obowiązującym terminie ( 14 dni) |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Z szacunkiem odnosi się do wszystkich członków społeczności szkolnej · Szanuje podręczniki, książki z biblioteki · Szanuje mienie szkoły oraz własność kolegów · Dba o czystość · Dba o dobre imię własne, kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również w Internecie) · Jest aktywny społecznie · Potrafi pracować w zespole |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Podczas uroczystości szkolnych lub w czasie reprezentowania szkoły poza nią jest ubrany w strój galowy · Bierze aktywny udział w uroczystościach szkolnych i godnie w nich uczestniczy · Ubiera się stosownie do okoliczności i miejsca |
Dbałość o język ojczysty |
· Nie używa wulgaryzmów |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Stosuje się do zasad BHP i regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Nie otrzymuje uwag pisemnych. Sporadycznie otrzymuje uwagi ustne · Wyróżnia się kulturą osobistą wobec wszystkich osób dorosłych · Bierze udział w działalności charytatywnej (wolontariacie) · Wykazuje się dużą życzliwością, empatią i tolerancją wobec innych · We wszystkich swoich działaniach kieruje się wysoką kulturą osobistą |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Odnosi się kulturalnie do wszystkich pracowników szkoły oraz uczniów · Nie jest obojętny w sytuacjach naruszenia godności innych osób · Swoją postawą daje dobry przykład · Odnosi się z szacunkiem do osób innej narodowości i religii |
|
Zachowanie dobre (uczeń spełnia wszystkie wymagania) |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Pracuje na miarę swoich możliwości · Przestrzega zasad obowiązujących w szkole zawartych w regulaminach szkoły · Nieobecności i spóźnienia są usprawiedliwiane pisemnie przez rodzica w obowiązującym terminie ( 14 dni) |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Szanuje wszystkich członków społeczności szkolnej · Szanuje podręczniki, książki z biblioteki · Szanuje mienie szkoły oraz własność kolegów · Dba o czystość · Dba o dobre imię własne, kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również w Internecie) · Potrafi pracować w zespole |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Podczas uroczystości szkolnych lub w czasie reprezentowania szkoły poza nią jest ubrany w strój galowy · Bierze udział w uroczystościach szkolnych i godnie w nich uczestniczy · Ubiera się stosownie do okoliczności i miejsca |
Dbałość o język ojczysty |
· Nie używa wulgaryzmów |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Stosuje się do zasad BHP i regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Sporadycznie otrzymuje uwagi pisemne lub ustne i właściwie na nie reaguje · Stara się kulturalnie zachowywać wobec wszystkich osób dorosłych i uczniów · Wykazuje się życzliwością, empatią i tolerancją wobec innych · We wszystkich swoich działaniach kieruje się kulturą osobistą |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Odnosi się kulturalnie do wszystkich pracowników szkoły oraz uczniów · Nie jest obojętny w sytuacjach naruszenia godności innych osób · Swoją postawą daje dobry przykład · Odnosi się z szacunkiem do osób innej narodowości i religii |
|
Zachowanie poprawne (uczeń spełnia wszystkie wymagania) |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Stara się pracować na miarę swoich możliwości · Z reguły przestrzega zasad obowiązujących w szkole zawartych · Nieobecności i spóźnienia są usprawiedliwiane pisemnie przez rodzica w obowiązującym terminie ( 14 dni) |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Stara się szanować wszystkich członków społeczności szkolnej · Z reguły szanuje podręczniki, książki z biblioteki · Szanuje mienie szkoły oraz własność kolegów · Stara się dbać o dobre imię własne, kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również w Internecie) |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Bierze udział w uroczystościach szkolnych i z reguły nie zakłóca ich przebiegu · Ubiera się stosownie do okoliczności i miejsca · Rzadko bierze udział w życiu klasy i szkoły lub czyni to niechętnie, tylko na wyraźne polecenie nauczyciela |
Dbałość o język ojczysty |
· Nie używa wulgaryzmów
|
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Na ogół stosuje się do zasad BHP i regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Sporadycznie otrzymuje uwagi. Nie zawsze wykazuje chęć poprawy · Jego kultura osobista nie budzi większych zastrzeżeń |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Najczęściej wykazuje obojętny stosunek do problemów innych i tego, co się dzieje w jego środowisku · Nie jest arogancki i wulgarny w słowach i uczynkach wobec innych członków społeczności szkolnej |
|
Zachowanie nieodpowiednie Ocenę nieodpowiednią zachowania otrzymuje uczeń, który nie spełnia warunków na ocenę poprawną i dotyczy go, w szczególności, przynajmniej jedno z niżej wymienionych kryteriów: |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Wykazuje lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych · Uchybia istotnym wymaganiom zawartym w regulaminach szkoły, |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Nie szanuje członków społeczności szkolnej · Nie szanuje podręczników, książek z biblioteki · Niszczy mienie szkoły i własność kolegów · Nie dba o dobre imię własne, kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również w Internecie) |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Jego strój i wygląd są niezgodny z obowiązującymi ucznia zasadami · Nie bierze udziału w życiu klasy i szkoły · Nie wywiązuje się z powierzonych mu zadań |
Dbałość o język ojczysty |
· Używa wulgaryzmów |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Nie stosuje się do zasad BHP i regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół · Wykazuje brak szacunku dla zdrowia własnego i innych |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Otrzymuje liczne uwagi. Nie wykazuje chęci poprawy · Często zachowuje się niekulturalnie · Jego zachowanie wobec nauczycieli, innych pracowników szkoły oraz koleżanek i kolegów budzi zastrzeżenia |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Wykazuje obojętny stosunek do problemów innych i tego, co się dzieje w jego środowisku · Często bywa arogancki, agresywny i wulgarny w słowach i uczynkach wobec innych członków społeczności szkolnej |
|
Zachowanie naganne Ocenę naganną zachowania otrzymuje uczeń, który nie spełnia warunków na ocenę nieodpowiednią i dotyczy go, w szczególności, przynajmniej jedno z niżej wymienionych kryteriów: |
---|---|
Wywiązywanie się z obowiązków ucznia |
· Wykazuje rażąco lekceważący stosunek do obowiązków szkolnych · Uchybia rażąco istotnym wymaganiom zawartym w regulaminach szkoły, |
Postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej |
· Niszczy podręczniki, książki z biblioteki · Świadomie niszczy mienie szkoły oraz własność kolegów · Szkaluje dobre imię kolegów oraz szkoły i jej pracowników (również |
Dbałość o honor i tradycje szkoły |
· Wykazuje się aspołeczną postawą, negatywnie wpływa na innych · Odmawia wykonywania powierzonych mu zadań |
Dbałość o język ojczysty |
· Często używa wulgaryzmów |
Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne i innych osób |
· Lekceważy zasady BHP i zapisy regulaminów szkoły w czasie lekcji, przerw, wyjść pozaszkolnych, wycieczek i zielonych szkół · Dopuszcza się łamania norm społecznych, prawnych · Używa przemocy, wyłudza pieniądze, kradnie · Eksperymentuje ze środkami uzależniającymi |
Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią |
· Lekceważy upomnienia nauczyciela. Otrzymuje liczne uwagi. Nie zależy mu na poprawie. · Charakteryzuje się brakiem kultury w relacjach z innymi |
Okazywanie szacunku innym osobom |
· Lekceważy problemy innych i to, co się dzieje w jego środowisku · Wygłasza poglądy rasistowskie i faszystowskie · Często bywa arogancki, agresywny i wulgarny w słowach i uczynkach wobec innych członków społeczności szkolnej |
W § 81 po ust. 10 dodano nowy ustęp 10a:
10a. Nieusprawiedliwione nieobecności (20 lub więcej) i/lub spóźnienia (10 i więcej) będące elementem kryterium wywiązywania się z obowiązków ucznia obniżają o jedną ocenę proponowaną ocenę śródroczną i końcoworoczną z zachowania.
W § 82 ust. 2 uzyskał nowe brzmienie:
2. Rodzice informowani są o osiągnięciach dzieci poprzez: dziennik elektroniczny, zebrania organizowane zwyczajowo w poniedziałki (szczegółowy terminarz spotkań podawany na początku każdego roku szkolnego), dzienniczek ucznia, kontakty telefoniczne, indywidualne spotkania z nauczycielami i pedagogiem szkolnym, wgląd do pisemnych prac klasowych i sprawdzianów półrocznych lub całorocznych.
W § 92 ust. 1 dodano nowy punkt 30
30) do organizowanych na terenie szkoły konsultacji z nauczycielami;
W § 92 ust. 2 pkt. 8 uzyskał nowe brzmienie:
8) noszenie podczas uroczystości – stroju galowego:
a) dziewczynka – granatowa lub czarna spódnica i biała bluzka,
b) chłopiec – granatowe lub czarne spodnie i biała koszula;
W § 92 ust. 2 dodano po pkt. 8 nowy pkt 8a:
8a) noszenie w czasie zajęć szkolnych ubioru i ozdób, które nie stwarzają zagrożenia bezpieczeństwa ucznia i innych osób (np. długie paznokcie, tipsy, duże kolczyki, pierścionki itp.)
W § 92 ust. 4 uzyskał nowe brzmienie:
4. Uczeń może korzystać z telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego tylko w sekretariacie szkoły, a na lekcji i podczas imprez szkolnych za zgodą nauczyciela. Zakazane jest wykonywanie zdjęć lub nagrywanie osób. W przypadku używania telefonu komórkowego lub innego urządzenia elektronicznego niezgodnie z powyższymi zasadami, telefon (lub inny sprzęt) po wyłączeniu oddawany jest do depozytu w sekretariacie szkoły. Sprzęt zwracany jest uczniowi po zakończeniu lekcji w danym dniu. Jeśli uczeń odmówi przekazania do depozytu telefonu lub innego urządzenia elektronicznego skutkuje to odpowiednim wpisem w dzienniku i nałożeniem kary statutowej.
§ 93 uzyskał nowe brzmienie:
W szkole działa rzecznik praw ucznia. Zasady jego powoływania i działania określa Regulamin powoływania i działania rzecznika praw ucznia w Szkole Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 9).
W § 93 ust. 7 uzyskał nowe brzmienie:
W przypadku łamania praw dziecka rodzic ma możliwość złożenia skargi do dyrektora szkoły. Tryb postępowania określa Regulamin przyjmowania skarg i wniosków w Szkole Podstawowej nr 220 im. Stanisława Kopczyńskiego (załącznik nr 10).
W § 97 ust. 1 uchylono pkt 9.
W § 97 ust. 11 uchylono pkt. 4.
Uchylono cały rozdział 8 (w tym § 98 – § 113).
W § 114 ust. 6 uzyskał nowe brzmienie:
6. Szczegółowe zasady ceremoniału szkolnego zawarte są w dokumencie zwanym: Ceremoniał szkolny i postępowanie ze sztandarem w Szkole Podstawowej nr 220
im. Stanisława Kopczyńskiego w Warszawie (załącznik nr 11).