CEL KSZTAŁCENIA WG PODSTAWY PROGRAMOWEJ |
OCENA |
|||
BARDZO DOBRA |
DOBRA |
DOSTATECZNA |
DOPUSZCZAJĄCA |
|
UNIT 1 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 1; poprawnie nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy poprawne lub niemal poprawne zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have got w czasie teraźniejszym. Stosuje poprawnie pytania What is (he) like? What does he look like? |
Uczeń w większości poprawnie stosuje wiele wyrażeń z zakresu słownictwa z rozdziału 1; nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have got popełniając nieliczne błędy. Na ogół poprawnie stosuje pytania What is (he) like? What does he look like? |
Uczeń, popełniając dość liczne błędy, stosuje część wyrażeń z zakresu słownictwa z rozdziału 1; nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have to popełniając dość liczne błędy Z pewną trudnością i nie zawsze poprawnie stosuje pytania What is (he) like? What does he look like? |
Uczeń posługuje się ograniczonym zakresem słownictwa z rozdziału 1: popełniając liczne błędy nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru Tworzac zdania z czasownikiem be oraz have got w czasie teraźniejszym popełnia liczne błędy. Z trudnością stosuje pytania What is (he) like? What does he look like? |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście, zaznaczyć zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiedzieć na pytania. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy potrafi wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście, zaznaczyć zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiedzieć na pytania. |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, wybiera poprawną odpowiedź, uzupełnia luki w tekście, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania. |
Uczeń z trudem określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu z trudnością i popełniając liczne błędy, wybiera poprawną odpowiedź, uzupełnia luki w tekście, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając dość liczne błędy.. |
Uczeń z trudem określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań z trudnością odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając liczne błędy. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt, poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy poprawny i zawierający szeroki zakres środków językowych opis swojej rodziny w oparciu o model. |
Uczeń na ogół poprawnie opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy zawierający dość szeroki zakres środków językowych opis swojej rodziny w oparciu o model. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń, popełniając dość liczne błędy, opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; z pewną trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy opis swojej rodziny w oparciu o model. Dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację. |
Uczeń, popełniając liczne błędy, opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; z trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Z trudem tworzy opis swojej rodziny w oparciu o model. Liczne błędy w dużym stopniu zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech. |
Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech. |
Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Uczestniczy w grach; przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech, popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację. |
Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Z trudnością uczestniczy w grach. Popełnia liczne błędy przekazując informacje przedstawione na ilustracjach. Błędy towarzyszące wypowiedziom ustnym odnośnie członków rodziny i ich cech, często zakłócają komunikację.. |
UNIT 2 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 2; poprawnie nazywa zawody i miejsca pracy; poprawnie stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple. |
Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 2; na ogół poprawnie nazywa zawody i miejsca pracy oraz stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń, popełniając dość liczne błędy, posługuje się słownictwem z rozdziału 2; nazywa niektóre zawody i miejsca pracy; z pewną trudnością stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń, popełniając liczne błędy, posługuje się ograniczonym słownictwem z rozdziału 2; nazywa niektóre zawody i miejsca pracy; z trudnością stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście lub uzupełnić tabelę informacjami z tekstu, poprawnie zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, na ogół poprawnie zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń z pewna trudnością i popełniając dość liczne błędy, określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, a także zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, a także zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń zazwyczaj poprawnie reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń z pewną trudnością reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń z trudnością reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając liczne błędy. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy. Poprawnie parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy poprawny i zawierający szeroki zakres środków językowych tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Swobodnie składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. |
Uczeń popełniając nieliczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Na ogół poprawnie parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy zawierający dość szeroki zakres środków językowych tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; z pewną trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Z pewną trudnością parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację. |
Uczeń popełniając liczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; z trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Z trudnością parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Liczne błędy często zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy. |
Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy. |
Uczeń z pewnym trudem prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Uczestniczy w grach; z pewnym trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, a także zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy, popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację. |
Uczeń z trudem prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Z trudem uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, a także zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy,. |
UNIT 3 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 3; poprawnie mówi i zapisuje nazwy sklepów, ilości produktów oraz typy domów; poprawnie posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to. |
Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 3; popełniając nieliczne błędy mówi i zapisuje nazwy sklepów, ilości produktów oraz typy domów; na ogół poprawnie posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy posługuje się słownictwem z rozdziału 3; mówi i zapisuje niektóre nazwy sklepów oraz ilości produktów, a także typy domów; z pewną trudnością posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń popełniając liczne błędy posługuje się ograniczony zasobem słownictwa z rozdziału 3; mówi i zapisuje niektóre nazwy sklepów oraz ilości produktów, a także typy domów; z trudnością posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie dobrać zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnić luki w tekście, poprawnie odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście; na ogół poprawnie odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sklepów i towarów a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań na ogół poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy, dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy, dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy zawierającą bogactwo środków językowych, a także poprawny i ciekawy opis swoich ulubionych przedmiotów. Swobodnie składa propozycje oraz reaguje na nie. |
Uczeń na ogół poprawnie opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy zawierającą dość szeroki środków językowych, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Nieliczne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Z pewną trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Z trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model nieudolnie tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Liczne błędy w dużym stopniu zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; swobodnie składa propozycje i reaguje na propozycje, określa przynależność, pyta o przynależność. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Swobodnie opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. |
Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność. Uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność. Z trudem uczestniczy w grach; popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Z trudem opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Liczne błędy często zaburzają komunikację. |
UNIT 4 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; poprawnie nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie;. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z łatwością rozróżnia i poprawnie stosuje czasy Present Simple i Present Continuous. |
Uczeń zazwyczaj poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; na ogół poprawnie nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając nieliczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, rozróżnia i na ogół poprawnie stosuje czasy Present Simple i Present Continuous. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy, stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając dość liczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z pewną trudnością rozróżnia i stosuje czasy Present Simple i Present Continuous.. |
Uczeń posługuje się ograniczonym zakresem słownictwa z rozdziału 4; nazywa niektóre zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając liczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z trudnością rozróżnia i stosuje czasy Present Simple i Present Continuous.. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu z trudnością uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań na ogół poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach. |
Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach. |
Uczeń z trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym. Poprawnie przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. Swobodnie składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. |
Uczeń na ogół poprawnie opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając nieliczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając dość liczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając liczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Liczne błędy często zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; swobodnie składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym. |
Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając nieliczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji |
Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając dość liczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Uczestniczy w grach, popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z pewną trudnością zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając liczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Z trudem uczestniczy w grach, popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z trudnością zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; liczne błędy często zaburzają komunikację. |
UNIT 5 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 5; poprawnie mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z łatwością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz bezbłędnie lub niemal bezbłędnie, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach. |
Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 5; na ogół poprawnie mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając nieliczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach. |
Uczeń stosuje część słownictwa z rozdziału 5; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z pewną trudnością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając dość liczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach. |
Uczeń stosuje ograniczony zakres słownictwa z rozdziału 5; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z trudnością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając liczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu popełniając nieliczne błędy. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewną trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z trudnością reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń na ogół poprawnie opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, drobne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Dość liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikacji. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikacji. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; swobodnie opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta. |
Uczeń popełniając drobne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; na ogół poprawnie opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając nieliczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; z pewnym trudem opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Uczestniczy w grach, z pewnym trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając dość liczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta. |
Uczeń popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; z trudem opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Z trudem uczestniczy w grach, z trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając liczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta. |
UNIT 6 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; poprawnie mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Z łatwością tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be. |
Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; na ogół poprawnie mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając drobne błędy tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; z pewnym trudem mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając dość liczne błędy, tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Z pewną trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń popełniając liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; z trudem mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając liczne błędy, tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Z trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Na ogół poprawnie dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewną trudnością dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudnością dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z trudnością reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań z trudem i popełniając liczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Poprawnie parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Na ogół poprawnie parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Z pewnym trudem parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Z trudem parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; swobodnie opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; dość swobodnie opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; nieliczne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; popełniając dość liczne błędy opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Z pewną trudnością uczestniczy w grach, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; dość liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; popełniając liczne błędy opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Z trudnością uczestniczy w grach, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |
UNIT 7 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; poprawnie mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi. |
Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; popełniając nieliczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń z pewną trudnością stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Z pewną trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń z trudnością posługuje się ograniczonym słownictwem z rozdziału 7; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Z trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, dobierać zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, dobierać zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu, popełniając nieliczne błędy. |
Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, dobiera zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając dość liczne błędy. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, dobiera zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając liczne błędy. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń zazwyczaj poprawnie opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, a nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, a dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych, a liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Uczestniczy w grach, z pewną trudnością przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Nieudolnie uczestniczy w grach, z trudnością przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |
UNIT 8 |
||||
Znajomość środków językowych |
Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; poprawnie mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to. Posługuje się poprawnie trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej |
Uczeń zazwyczaj poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając drobne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając nieliczne błędy. Posługuje się na ogół poprawnie trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej. |
Uczeń popełniając dość liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając dość liczne błędy. Posługuje się z pewną trudnością trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej. |
Uczeń popełniając liczne błędy stosuje ograniczony zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając liczne błędy. Posługuje się z trudnością trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej. |
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki, dobierać ilustracje i zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy potrafi uzupełnić luki, dobierać ilustracje i zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki, dobiera ilustracje i zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewnym trudem przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki, dobiera ilustracje i zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudem przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. |
Rozumienie wypowiedzi ze słuchu |
Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach. |
Pisanie i reagowanie w formie pisemnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model pisze ilustrowany artykuł na temat wybranej potrawy oraz tworzy ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, a dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych, a liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |
Mówienie i reagowanie w formie ustnej |
Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Uczestniczy w grach; zazwyczaj poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji. |
Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z pewnym trudem zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację. |
Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Nieudolnie uczestniczy w grach; popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z trudem zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację. |