Osiągnięcia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów
|
- Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
- Samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
- Samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
- Samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
|
- Samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
- Samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
- Samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
|
- Zazwyczaj samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
- Zazwyczaj samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
- Zazwyczaj samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
|
- Z niewielką pomocą układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
- Z niewielką pomocą tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
- Z niewielką pomocą rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
|
- Tylko z pomocą układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
- Tylko z pomocą tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
- Tylko z pomocą rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
|
- Nie wykonuje poleceń według ustalonego planu na zajęciach edukacji informatycznej.
|
Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych
|
- Poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych razem z innymi uczniami.
- Samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
- Samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
|
- Poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych razem z innymi uczniami.
- Samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
- Samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
|
- Zazwyczaj poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych razem z innymi uczniami.
- Zazwyczaj samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
- Zazwyczaj samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
|
- Z niewielką pomocą programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych razem z innymi uczniami.
- Z niewielką pomocą tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
- Z niewielką pomocą zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
|
- Tylko z pomocą programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych razem z innymi uczniami.
- Tylko z pomocą tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
- Tylko z pomocą zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.
|
- Nie wykonuje zadań z wykorzystaniem proponowanych programów i narzędzi.
|
Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi
|
- Samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
- Samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
|
- Samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
- Samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
|
- Zazwyczaj samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
- Zazwyczaj samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
|
- Z niewielką pomocą posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
- Z niewielką pomocą korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
|
- Tylko z pomocą posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
- Tylko z pomocą korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych.
|
- Nie potrafi samodzielnie ani z pomocą posługiwać się komputerem.
|
Osiągnięcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych
|
- Zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
- Samodzielnie wykorzystuje technologię do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
- Zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
- Samodzielnie wykorzystuje technologię do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
- Zazwyczaj zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
- Zazwyczaj samodzielnie wykorzystuje technologię do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
- Nie zawsze zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
- Z niewielką pomocą wykorzystuje technologię do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
- Ma problemy ze zgodną współpracą z uczniami, wymianą pomysłów i doświadczeń, wykorzystując technologię.
- Tylko z pomocą wykorzystuje technologię do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
- Nie współpracuje w czasie zajęć w pracach zespołowych, wymagających wykorzystania technologii.
- Nie potrafi korzystać z technologii do komunikowania się w procesie uczenia się.
|
Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa
|
- Samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
- Poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
- Przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|
- Samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
- Poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
- Przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|
- Zazwyczaj samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
- Zazwyczaj poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
- Stara się przestrzegać zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|
- Z pomocą posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
- Z pomocą rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
- Czasem wymaga przypominania zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|
- Ze znaczną pomocą posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
- Ze znaczną pomocą rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
- Wymaga częstego przypominania zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|
- Nie potrafi korzystać z udostępnionych technologii komputerowych zgodnie z ustalonymi zasadami, zwłaszcza z sieci internetu.
- Nie przestrzega zasad dotyczących korzystania z efektów pracy innych osób i związanych z bezpieczeństwem w internecie.
|