Osiągnięcia w zakresie organizacji pracy
|
- Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
- Samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
- Właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
- Właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
-
|
- Samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
- Właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
- Właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
-
|
- Najczęściej samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
- Najczęściej poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
- Najczęściej właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
- Najczęściej właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
|
- Z niewielką pomocą planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
- Po naprowadzeniu wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
- Z niewielką pomocą ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
- Z niewielką pomocą właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
|
- Tylko z pomocą planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
- Wspomagany pytaniami wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
- Z pomocą ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
- Tylko z pomocą właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
|
- Odmawia wykonywania proponowanych projektów.
- Nie dba o porządek w miejscu pracy.
|
Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania
|
- Samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
- z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
- używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
- bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
- Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
|
- Samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
- z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
- używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
- bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
- Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
|
- Najczęściej samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Najczęściej samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
- z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
- używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
- bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami, technik origami,
- Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
|
- Po naprowadzeniu odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Z niewielką pomocą wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
- z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
- używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
- bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
- Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
|
- Tylko z pomocą odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Tylko z pomocą wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
- z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
- używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
- bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
- Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
|
- Nie potrafi odczytać podstawowych informacji technicznych i zastosować w działaniu sposobów użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
- Nie wykonuje proponowanych przedmiotów użytkowych.
|
Osiągnięcia w zakresie stosowania narzędzi i obsługi urządzeń technicznych
|
- Poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Samodzielnie i bezpiecznie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi.
|
- Poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Samodzielnie i bezpiecznie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi.
|
- Najczęściej poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Najczęściej samodzielnie i bezpiecznie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi.
|
- Z pomocą wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Wymaga niewielkiej pomocy, gdy posługuje się bezpiecznie prostymi narzędziami pomiarowymi.
|
- Tylko z pomocą wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Tylko pod kontrolą posługuje się bezpiecznie prostymi narzędziami pomiarowymi.
|
- Nie potrafi wyjaśnić działania i funkcji narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
- Nie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
|