Poziom najwyższy,

ocena celująca

Poziom wysoki,

ocena bardzo dobra

Poziom średni,

ocena dobra

Poziom niski,

ocena dostateczna

Poziom bardzo niski,

ocena dopuszczająca

Poziom najniższy,

ocena niedostateczna

Osiągnięcia w zakresie organizacji pracy

  • Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
  • Samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
  • Poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
  • Właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
  • Właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
  •  
  • Samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
  • Poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
  • Właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
  • Właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
  •  
  • Najczęściej samodzielnie planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
  • Najczęściej poprawnie wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
  • Najczęściej właściwie ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
  • Najczęściej właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
  • Z niewielką pomocą planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
  • Po naprowadzeniu wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
  • Z niewielką pomocą ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
  • Z niewielką pomocą właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
  • Tylko z pomocą planuje i realizuje własne projekty/prace; realizując te prace/projekty współdziała w grupie.
  • Wspomagany pytaniami wyjaśnia znaczenie oraz konieczność zachowania ładu, porządku i dobrej organizacji miejsca pracy ze względów bezpieczeństwa.
  • Z pomocą ocenia projekty/prace, wykorzystując poznane i zaakceptowane wartości: systematyczność, pracowitość, konsekwencja, gospodarność, oszczędność, umiar w odniesieniu do korzystania z czasu, materiałów, narzędzi i urządzeń.
  • Tylko z pomocą właściwie organizuje pracę, wykorzystuje urządzenia techniczne i technologie; zwraca uwagę na zdrowie i zachowanie bezpieczeństwa z uwzględnieniem selekcji informacji, wykonywania czynności użytecznych lub potrzebnych.
  • Odmawia wykonywania proponowanych projektów.
  • Nie dba o porządek w miejscu pracy.

 Osiągnięcia w zakresie znajomości informacji technicznej, materiałów i technologii wytwarzania

  • Samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
    • z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
    • używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
    •  bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
  • Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
  • Samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
    • z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
    • używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
    •  bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
  • Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
  • Najczęściej samodzielnie i poprawnie odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Najczęściej samodzielnie wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
    • z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
    • używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
    •  bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami, technik origami,
  • Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
  • Po naprowadzeniu odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Z niewielką pomocą wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
    • z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
    • używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
    •  bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
  • Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
  • Tylko z pomocą odczytuje podstawowe informacje techniczne i stosuje w działaniu sposoby użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Tylko z pomocą wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne:
    • z zastosowaniem połączeń nierozłącznych: sklejanie klejem, sklejanie taśmą itp.
    • używając połączeń rozłącznych: spinanie spinaczami biurowymi, wiązanie sznurkiem lub wstążką ozdobną,
    •  bez użycia kleju, taśm, zszywek np. wybrane modele technik origami,
  • Wykonuje przedmiot/model/pracę według własnego planu i opracowanego sposobu działania.
  • Nie potrafi odczytać podstawowych informacji technicznych i zastosować w działaniu sposobów użytkowania: materiału, narzędzi, urządzenia zgodnie z instrukcją, w tym multimedialną.
  • Nie wykonuje proponowanych przedmiotów użytkowych.

 Osiągnięcia w zakresie stosowania narzędzi i obsługi urządzeń technicznych

  • Poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Samodzielnie i bezpiecznie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi.
  • Poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Samodzielnie i bezpiecznie posługuje się  prostymi narzędziami pomiarowymi.
  • Najczęściej poprawnie wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Najczęściej samodzielnie i bezpiecznie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi.
  • Z pomocą wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Wymaga niewielkiej pomocy, gdy posługuje się bezpiecznie prostymi narzędziami pomiarowymi.
  • Tylko z pomocą wyjaśnia działanie i funkcję narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Tylko pod kontrolą posługuje się bezpiecznie prostymi narzędziami pomiarowymi.
  • Nie potrafi wyjaśnić działania i funkcji narzędzi i urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym i w szkole.
  • Nie posługuje się prostymi narzędziami pomiarowymi z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.