- Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
- Zawsze identyfikuje się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa w szkole, naród; respektuje normy i reguły postępowania w tych grupach.
- Poprawnie wyjaśnia, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki, wymienia własne prawa i obowiązki, przestrzega ich i wywiązuje się z nich w codziennym życiu.
- Zawsze przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad.
- Obiektywnie ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uczciwość, wdzięczność.
- Poprawnie przedstawia siebie i grupę, do której należy, zapisuje swój adres; posługuje się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne.
- Właściwie stosuje pojęcia porozumienie, umowa.
- Zawsze szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski.
- Właściwie wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się.
|
- Zawsze identyfikuje się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa w szkole, naród; respektuje normy i reguły postępowania w tych grupach.
- Poprawnie wyjaśnia, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki, wymienia własne prawa i obowiązki, przestrzega ich i wywiązuje się z nich w codziennym życiu.
- Zawsze przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad.
- Obiektywnie ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uczciwość, wdzięczność.
- Poprawnie przedstawia siebie i grupę, do której należy, zapisuje swój adres; posługuje się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne.
- Właściwie stosuje pojęcia porozumienie, umowa.
- Zawsze szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski.
- Właściwie wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się.
|
- Najczęściej identyfikuje się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa w szkole, naród; respektuje normy i reguły postępowania w tych grupach.
- Stara się poprawnie wyjaśniać, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki, wymienia własne prawa i obowiązki, przestrzega ich i wywiązuje się z nich w codziennym życiu.
- Najczęściej przyjmuje konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad.
- Stara się obiektywnie oceniać swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uczciwość, wdzięczność.
- Stara się poprawnie przedstawiać siebie i grupę, do której należy, zapisuje swój adres; posługuje się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób.
- Stara się poprawnie rozpoznać i nazwać wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne.
- Stara się właściwie stosować pojęcia porozumienie, umowa.
- Stara się szanować zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski.
- Stara się właściwie wykorzystać pracę zespołową w procesie uczenia się.
|
- Stara się identyfikować się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa w szkole, naród; respektować normy i reguły postępowania w tych grupach.
- Z niewielką pomocą wyjaśnia, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki, wymienia własne prawa i obowiązki, przestrzega ich i wywiązuje się z nich w codziennym życiu.
- Stara się przyjmować konsekwencje swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad.
- Z niewielką pomocą ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uczciwość, wdzięczność.
- Z niewielką pomocą przedstawia siebie i grupę, do której należy, zapisuje swój adres; posługuje się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób.
- Z niewielką pomocą poprawnie rozpoznaje i nazywa wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne.
- Z niewielką pomocą właściwie stosuje pojęcia porozumienie, umowa.
- Po przypomnieniu szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski.
- Z pomocą właściwie wykorzystuje pracę zespołową w procesie uczenia się.
|
- Wymaga dużej pomocy, by identyfikować się z grupą społeczną, do której należy: rodzina, klasa w szkole, naród; respektować normy i reguły postępowania w tych grupach.
- Ma problem ze zrozumieniem, że wszyscy ludzie mają prawa i obowiązki, wymienia własne prawa i obowiązki, przestrzega ich i wywiązuje się z nich w codziennym życiu.
- Często ma problem z przyjmowaniem konsekwencji swojego uczestnictwa w grupie i własnego w niej postępowania w odniesieniu do przyjętych norm i zasad.
- Ze znaczną pomocą ocenia swoje postępowanie i innych osób, odnosząc się do poznanych wartości, takich jak: sprawiedliwość, obowiązkowość, odpowiedzialność, przyjaźń, życzliwość, umiar, pomoc, zadośćuczynienie, przepraszanie, uczciwość, wdzięczność.
- Ze znaczną pomocą przedstawia siebie i grupę, do której należy, zapisuje swój adres; posługuje się danymi osobistymi wyłącznie w sytuacjach bezpiecznych dla siebie i reprezentowanych osób.
- Z pomocą rozpoznaje i nazywa wybrane grupy społeczne, do których nie należy, a które wzbudzają jego zainteresowanie, np. drużyny i kluby sportowe, zespoły artystyczne.
- Nie zawsze właściwie stosuje pojęcia porozumienie, umowa.
- Nie zawsze szanuje zwyczaje i tradycje różnych grup społecznych i narodów, np. dotyczące świąt w różnych regionach Polski.
- Ma problem z właściwym wykorzystaniem pracy zespołowej w procesie uczenia się.
|
- Nie identyfikuje się ze swoją grupą społeczną i nie respektuje obowiązujących w niej norm.
- nie potrafi ocenić swojego zachowania i zachowania innych.
- Nie szanuje zwyczajów i tradycji obowiązujących w różnych grupach społecznych.
|
- Zawsze poprawnie rozpoznaje: godło, barwy, hymn narodowy.
- Świadomie uczestniczy w świętach narodowych, wykonuje kokardę narodową, biało-
- -czerwony proporczyk; zachowuje się godnie i z szacunkiem podczas śpiewania lub słuchania hymnu, wciągania flagi na maszt itp.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa patrona szkoły, miejscowość, w której mieszka, wyjaśnia pojęcie patron.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie wybranych polskich zwyczajów i tradycji.
- Poprawnie opowiada historię własnej rodziny, przedstawia wybrane postacie i prezentuje informacje o Polakach: papież Jan Paweł II wybitnych, Mikołaj Kopernik, znani polscy sportowcy.
|
- Zawsze poprawnie rozpoznaje: godło, barwy, hymn narodowy.
- Świadomie uczestniczy w świętach narodowych, wykonuje kokardę narodową, biało-
-czerwony proporczyk; zachowuje się godnie i z szacunkiem podczas śpiewania lub słuchania hymnu, wciągania flagi na maszt itp.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa patrona szkoły, miejscowość, w której mieszka, wyjaśnia pojęcie patron.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie wybranych polskich zwyczajów i tradycji.
- Poprawnie opowiada historię własnej rodziny, przedstawia wybrane postacie i prezentuje informacje o wybitnych Polakach: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, znani polscy sportowcy.
|
- Najczęściej poprawnie rozpoznaje: godło, barwy, hymn narodowy.
- Świadomie uczestniczy w świętach narodowych, wykonuje kokardę narodową, biało-
-czerwony proporczyk; zachowuje się godnie i z szacunkiem podczas śpiewania lub słuchania hymnu, wciągania flagi na maszt itp.
- Najczęściej poprawnie rozpoznaje i nazywa patrona szkoły, miejscowość, w której mieszka, wyjaśnia pojęcie patron.
- Najczęściej poprawnie wyjaśnia znaczenie wybranych polskich zwyczajów i tradycji.
- Najczęściej poprawnie opowiada historię własnej rodziny, przedstawia wybrane postacie i prezentuje informacje o wybitnych Polakach: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, znani polscy sportowcy.
|
- Najczęściej poprawnie rozpoznaje: godło, barwy, hymn narodowy.
- Stara się świadomie uczestniczyć w świętach narodowych, wykonać kokardę narodową, biało-
-czerwony proporczyk; zachowuje się godnie i z szacunkiem podczas śpiewania lub słuchania hymnu, wciągania flagi na maszt itp.
- Z niewielką pomocą rozpoznaje i nazywa patrona szkoły, miejscowość, w której mieszka, wyjaśnia pojęcie patron.
- Z niewielką pomocą wyjaśnia znaczenie wybranych polskich zwyczajów i tradycji.
- Z niewielką pomocą opowiada historię własnej rodziny, przedstawia wybrane postacie i prezentuje informacje o wybitnych Polakach: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, znani polscy sportowcy.
|
- Z pomocą rozpoznaje: godło, barwy, hymn narodowy.
- Pod opieką dorosłych stara się uczestniczyć w świętach narodowych, wykonać kokardę narodową, biało-czerwony proporczyk; zachować się godnie i z szacunkiem podczas śpiewania lub słuchania hymnu, wciągania flagi na maszt itp.
- Z pomocą rozpoznaje i nazywa patrona szkoły, miejscowość, w której mieszka, wyjaśnia pojęcie patron.
- Z pomocą wyjaśnia znaczenie wybranych polskich zwyczajów i tradycji.
- Z pomocą opowiada historię własnej rodziny, przedstawia wybrane postacie i prezentuje informacje o wybitnych Polakach: papież Jan Paweł II, Mikołaj Kopernik, znani polscy sportowcy.
|
- Nie rozpoznaje symboli narodowych, nie wykonuje prac związanych ze świętami narodowymi, nie stosuje się do poznanych zasad w stosunku do symboli narodowych.
- Nie zna legend związanych z historią Polski.
- Nie zna nazwisk wybitnych Polaków.
|