Osiągnięcia w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń
|
- Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.:
- Samodzielnie zauważa na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
- a) kształty obiektów;
- b) położenie obiektów i elementów;
- c) barwę, fakturę;
- d) cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się.
- Określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy na przedmiotach użytkowych), oraz kompozycje o budowie symetrycznej.
|
- Samodzielnie zauważa na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
- kształty obiektów;
- położenie obiektów i elementów;
- barwę, fakturę;
- cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się.
- Określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy na przedmiotach użytkowych), oraz kompozycje o budowie symetrycznej.
|
- Zazwyczaj zauważa na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
- kształty obiektów;
- położenie obiektów i elementów;
- barwę, fakturę;
- cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się.
- Określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy na przedmiotach użytkowych), oraz kompozycje o budowie symetrycznej.
|
- Z niewielką pomocą zauważa na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
- kształty obiektów;
- położenie obiektów i elementów;
- barwę, fakturę;
- cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się.
- Określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy na przedmiotach użytkowych), oraz kompozycje o budowie symetrycznej.
|
- Tylko z pomocą zauważa na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
- kształty obiektów;
- położenie obiektów i elementów;
- barwę, fakturę;
- cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się.
- Określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy na przedmiotach użytkowych), oraz kompozycje o budowie symetrycznej.
|
- Odmawia wypowiedzi na temat oglądanych prac plastycznych i dzieł artystycznych, nie wyodrębnia w nich wskazanych elementów.
|
Osiągnięcia w zakresie działalności ekspresji twórczej
|
- Samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
- Samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
- Samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
- Samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny
- Samodzielnie powiela za pomocą kalki.
- Samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
- Samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
- Samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
|
- Samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
- Samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
- Samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
- Samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
- Samodzielnie powiela za pomocą kalki.
- Samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
- Samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
- Samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
|
- Zazwyczaj samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
- Zazwyczaj samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
- Zazwyczaj samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
- Zazwyczaj samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
- Zazwyczaj samodzielnie powiela za pomocą kalki.
- Zazwyczaj samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
- Zazwyczaj samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
- Zazwyczaj samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
|
- Z niewielką pomocą rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
- Z niewielką pomocą maluje farbami, używając pędzli, palców.
- Z niewielką pomocą wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
- Z niewielką pomocą modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
- Z niewielką pomocą powiela za pomocą kalki.
- Z niewielką pomocą wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
- Z niewielką pomocą wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
- Z niewielką pomocą ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
|
- Oczekuje pomocy, rysując kredką, ołówkiem, mazakiem.
- Oczekuje pomocy. malując farbami z użyciem pędzli, palców.
- Oczekuje pomocy przy wydzieraniu, wycinaniu, składaniu, przylepianiu, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
- Oczekuje pomocy, modelując (lepiąc i konstruując) z modeliny, plasteliny.
- Oczekuje pomocy, powielając za pomocą kalki.
- Oczekuje pomocy, wykonując prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
- Oczekuje pomocy wykonując prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
- Oczekuje pomocy ilustrując sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
|
- Nie wykonuje proponowanych prac plastycznych i nie oddaje ich w terminie do oceny.
|
Osiągnięcia w zakresie recepcji sztuk plastycznych
|
- Poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
- Poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
|
- Poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
- Poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
- Poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
|
- Najczęściej poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
- Najczęściej poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
- Najczęściej poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
|
- Z niewielką pomocą nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
- Z niewielką pomocą rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
- Z niewielką pomocą wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
|
- Tylko z pomocą nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
- Tylko z pomocą rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
- Tylko z pomocą wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
|
- Nie potrafi nazwać podstawowych dziedzin sztuk plastycznych i gatunków dzieł malarskich.
|