Samorząd Uczniowski Naszej Szkoły
Wszyscy uczniowie szkoły tworzą Samorząd Uczniowski. Poniżej znajduje się lista odnośników do materiałów przedstawiających skład Zarządu Samorządu uczniowskiego, sekcji Samorządu, plany zamierzeń, komunikaty i inne informacje.
Wyniki wyborów Samorządu Uczniowskiego w roku szkolnym 2019/2020
Zgodnie z wynikami wyborów z dnia 7 października, przewodniczącym Zarządu Samorządu Uczniowskiego został Olgierd Giemza z klasy 8a, a jego zastępcami są Aleksander Koperski oraz Borys Szycher.
Tegoroczne wybory w liczbach:
Uprawnionych do głosowania było: | 369 uczniów |
W wyborach zagłosowało: | 262 uczniów |
Głosów ważnych oddano: | 261 uczniów |
Frekwencja wyborcza wyniosła: | 71% |
Czym zajmuje się Samorząd Szkolny
Samorząd uczniowski tworzą wszyscy uczniowie szkoły. Zasady wybierania i działania organów samorządu określa regulamin samorządu. Organy samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
Samorząd może przedstawiać radzie rodziców, radzie pedagogicznej i dyrektorowi szkoły wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, a w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniowskich, takich jak:
- prawo do zapoznania się z programem nauczania, z jego treściami, celami oraz stawianymi wymaganiami;
- prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
- prawo do wydawania i redagowania gazetki szkolnej, pod warunkiem, że jej treść nie godzi w dobre imię żadnego z nauczycieli i uczniów oraz nie zawiera wulgaryzmów i treści obraźliwych dla czytelników;
- prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem szkoły;
- prawo wyboru nauczyciela lub nauczycieli, którzy będą pełnili rolę opiekuna samorządu.
Samorząd ponadto zajmuje stanowisko w niektórych sprawach uczniowskich, gdzie podjęcie decyzji przez Dyrektora lub Radę Pedagogiczną jest ustawowo związane z zasięgnięciem opinii tego organu.
Samorząd w porozumieniu z dyrektorem szkoły może podejmować działania z zakresu wolontariatu.
Strona 2 z 2