Biblioteka szkolna

Na bibliotekę szkolną składa się wypożyczalnia i czytelnia. W wypożyczalni gromadzi się, opracowuje i udostępnia zbiory oraz umożliwia użytkownikom korzystanie z łącza internetowego. Czytelnia to miejsce, w którym udostępnia się księgozbiór podręczny na miejscu oraz umożliwia użytkownikom korzystanie z łącza internetowego. Zadaniem biblioteki szkolnej jest nie tylko udostępnianie swoich zbiorów.

Do zadań biblioteki szkolnej należy:

  • gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie zbiorów bibliotecznych zgodnie z potrzebami dydaktyczno – wychowawczymi szkoły;
  • gromadzenie opracowywanie i udostępnianie podręczników, materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych;
  • tworzenie warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną;
  • zaspokajanie potrzeb czytelniczych i informacyjnych czytelników;
  • rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań uczniów oraz wyrabianie i pogłębianie u uczniów nawyku czytania i uczenia się;
  • organizowanie różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i społeczną;
  • podejmowanie różnych form pracy z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej;
  • wspomaganie nauczycieli i wychowawców w realizacji zadań dydaktyczno – wychowawczych i opiekuńczych;
  • umożliwienie doskonalenia metod pracy nauczycieli;
  • popularyzowanie wiedzy pedagogicznej.

Biblioteka współpracuje z:

  • uczniami, na zasadach świadomego i aktywnego ich udziału w różnych formach działań mających na celu rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań czytelniczych, wyrabianie i pogłębianie nawyku czytania i samokształcenia; 
  • nauczycielami, na zasadach wzajemnego wspierania się w zakresie gromadzenia materiałów dydaktycznych i literatury przedmiotu, organizacji zajęć bibliotecznych, organizacji wspólnych przedsięwzięć;
  • wychowawcami, na zasadach wzajemnego wspierania się w zakresie rozpoznawania i rozwijania potrzeb i zainteresowań czytelniczych uczniów;
  • rodzicami, na zasadach partnerstwa w zakresie przekazywania informacji o czytelnictwie, literaturze pedagogicznej;
  • innymi bibliotekami, na zasadach wzajemnego wspierania się w zakresie wymiany doświadczeń, organizacji lekcji bibliotecznych i innych zajęć edukacyjnych i kulturalnych;
  • instytucjami kultury i stowarzyszeniami zgodnie z potrzebami.