Drukuj

Na cząstkowe oceny wspomagające składają się następujące elementy pracy ucznia:

Poziom najwyższy,

ocena celująca

Poziom wysoki,

ocena bardzo dobra

Poziom średni,

ocena dobra

Poziom niski,

ocena dostateczna

Poziom bardzo niski,

ocena dopuszczająca

Poziom najniższy,

ocena niedostateczna

 Osiągnięcia w zakresie utrzymania higieny osobistej i zdrowia

  • Uczeń/uczennica bierze udział w dodatkowych zajęciach sportowych szkolnych i pozaszkolnych. Uczestniczy w konkursach lub mitingach sportowych oraz:
  • Zawsze utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
  • Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Zawsze przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do zajęć ruchowych.
  • Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
  • Zawsze utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
  • Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Zawsze przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do zajęć ruchowych.
  • Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
  • Zazwyczaj utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Zazwyczaj dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
  • Zazwyczaj poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Zazwyczaj przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do zajęć ruchowych.
  • Ma coraz większą świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Zazwyczaj uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
  • Z pomocą utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Z pomocą dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych.
  • Z pomocą wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Z pomocą przygotowuje w odpowiedni sposób swoje ciało do zajęć ruchowych.
  • Wymaga jeszcze przypominania, by wyrobić świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Wymaga przypominania, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
  • Ze znaczną pomocą utrzymuje w czystości całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Coraz częściej dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
  • Wymaga pomocy, by wyjaśnić znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Wymaga znacznej pomocy, by przygotować w odpowiedni sposób swoje ciało do zajęć ruchowych.
  • Ma problem ze zrozumieniem znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  • Ma problem z uznaniem, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.
  • Nie utrzymuje w czystości całego ciała, nie przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
  • Nie dostosowuje stroju do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
  • Ma problem z wyjaśnieniem znaczenia ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
  • Nie rozumie znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
  •  Nie rozumie, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej.

 Osiągnięcia w zakresie sprawności motorycznych

  • Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
  • Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
  • Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
  • a) skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
  • b) czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
  • c) wspinanie się,
  • d) mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
  • e) podnoszenie i przenoszenie przyborów;
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne;
  • Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
  • Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
  • Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
  • Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
  • a) skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
  • b) czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
  • c) wspinanie się,
  • d) mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
  • e) podnoszenie i przenoszenie przyborów.
  • Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne.
  • Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy. 
  • Zazwyczaj poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
  • Zazwyczaj sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana,  biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
  • Zazwyczaj sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
  • Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
  • a) skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
  • b) czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
  • c) wspinanie się,
  • d) mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
  • e) podnoszenie i przenoszenie przyborów.
  • Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne.
  • Zazwyczaj poprawnie wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
  • Z niewielką pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
  • Stara się poprawnie pokonywać w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
  • Stara się samodzielnie wykonać przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
  • Stara się poprawnie wykonywać ćwiczenia zwinnościowe:
  • a) skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
  • b) czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
  • c) wspinanie się,
  • d) mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
  • e) podnoszenie i przenoszenie przyborów.
  • Stara się poprawnie wykonać ćwiczenia równoważne.
  • Stara się wykonywać ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
  • Ze znaczną pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
  • Ma problemy z pokonaniem w biegu przeszkód naturalnych i sztucznych, biegiem z wysokim unoszeniem kolan, biegiem w różnym tempie, realizacją marszobiegu.
  • Tylko z pomocą wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
  • Z pomocą wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
  • a) skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
  • b) czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
  • c) wspinanie się,
  • d) mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
  • e) podnoszenie i przenoszenie przyborów.
  • Z pomocą wykonuje ćwiczenia równoważne.
  • Z pomocą wykonuje ćwiczenia zapobiegające wadom postawy.
  • Odmawia wykonywania ćwiczeń podczas zajęć ruchowych.

 Osiągnięcia w zakresie różnych form rekreacyjno-sportowych

  • Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
  • Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
  • Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
  • Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
  • Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
  • Wykazuje się dużą aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Sprawnie jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym.
  • Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
  • Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
  • Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
  • Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
  • Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
  • Wykazuje się dużą aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Sprawnie jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym.
  • Poprawnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
  • Najczęściej zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
  • Najczęściej respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
  • Uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
  • Wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
  • Wykazuje się aktywnością zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym.
  • Z pomocą organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
  • Stara się zachować powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo.
  • Stara się respektować przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
  • Stara się uczestniczyć w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
  • Stara się wykonywać prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
  • Czasem wykazuje się aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Stara się jeździć na dostępnym sprzęcie sportowym.
  • Niechętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową.
  • Ma problem z zachowaniem powściągliwości w ocenie sprawności fizycznej uczestników zabawy, respektowaniem ich prawa do indywidualnego tempa rozwoju oraz radzeniem sobie w sytuacji przegranej i akceptacji zwycięstwa.
  • Ma problem z respektowaniem przepisów, reguł zabaw i gier ruchowych, przepisów ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie bezpieczeństwa.
  • Niechętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
  • Niechętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
  • Nie wykazuje się aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Niechętnie jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym.
  • Odmawia udziału w zajęciach zespołowych.
  • Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych indywidualnych i zespołowych.
  • Nie jest zainteresowany/ zainteresowana aktywnością w zakresie układania gier i zabaw zespołowych.
  • Nie jeździ na dostępnym sprzęcie sportowym.