CEL KSZTAŁCENIA WG PODSTAWY PROGRAMOWEJ

OCENA

BARDZO DOBRA

DOBRA

DOSTATECZNA

DOPUSZCZAJĄCA

UNIT 1

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 1; poprawnie nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy poprawne lub niemal poprawne zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have got w czasie teraźniejszym. Stosuje poprawnie pytania What is (he) like? What does he look like?   

Uczeń w większości poprawnie stosuje wiele wyrażeń z zakresu słownictwa z rozdziału 1; nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have got popełniając nieliczne błędy. Na ogół poprawnie stosuje pytania What is (he) like? What does he look like?  

Uczeń, popełniając dość liczne błędy, stosuje część wyrażeń z zakresu słownictwa z rozdziału 1; nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z użyciem czasownika be oraz have to popełniając dość liczne błędy Z pewną trudnością i nie zawsze poprawnie stosuje pytania What is (he) like? What does he look like?  

Uczeń posługuje się ograniczonym zakresem słownictwa z rozdziału 1: popełniając liczne błędy nazywa członków rodziny, stosuje przymiotniki określające wygląd zewnętrzny oraz cechy charakteru Tworzac zdania z czasownikiem be oraz have got w czasie teraźniejszym popełnia liczne błędy.  Z trudnością stosuje pytania What is (he) like? What does he look like?  

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście, zaznaczyć zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiedzieć na pytania.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy potrafi wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście, zaznaczyć zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiedzieć na pytania.

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, wybiera poprawną odpowiedź, uzupełnia luki w tekście, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania.

Uczeń z trudem określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących rodziny, wyglądu zewnętrznego i cech charakteru oraz upodobań, a także jesiennych świąt. Na podstawie przeczytanego tekstu z trudnością i popełniając liczne błędy, wybiera poprawną odpowiedź, uzupełnia luki w tekście, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając dość liczne błędy..

Uczeń z trudem określa główną myśl wypowiedzi, rozróżnia formalny i nieformalny styl oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące członków rodziny, wyglądu zewnętrznego oraz cech charakteru, a także upodobań i jesiennych świąt. Na podstawie wysłuchanych nagrań z trudnością odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach, popełniając liczne błędy.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt, poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy poprawny i zawierający szeroki zakres środków językowych opis swojej rodziny w oparciu o model.

Uczeń na ogół poprawnie opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy zawierający dość szeroki zakres środków językowych opis swojej rodziny w oparciu o model. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń, popełniając dość liczne błędy, opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; z pewną trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Tworzy opis swojej rodziny w oparciu o model. Dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację.

Uczeń, popełniając liczne błędy, opisuje wygląd zewnętrzny, cechy charakteru oraz upodobania członków rodziny, a także przedstawia fakty dotyczące jesiennych świąt; z trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące wyglądu, cech charakteru i upodobań. Z trudem tworzy opis swojej rodziny w oparciu o model. Liczne błędy w dużym stopniu zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech.

Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech.

Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby w sposób oficjalny i mniej formalny, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Uczestniczy w grach; przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie członków rodziny i ich cech, popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację.

Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę, przedstawiając siebie i inne osoby, a także opisując wygląd, cechy charakteru i upodobania. Z trudnością uczestniczy w grach. Popełnia liczne błędy przekazując informacje przedstawione na ilustracjach. Błędy towarzyszące wypowiedziom ustnym odnośnie członków rodziny i ich cech, często zakłócają komunikację..

UNIT 2

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 2; poprawnie nazywa zawody i miejsca pracy; poprawnie stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple.

Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 2; na ogół poprawnie nazywa zawody i miejsca pracy oraz stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając nieliczne błędy.

Uczeń, popełniając dość liczne błędy, posługuje się słownictwem z rozdziału 2; nazywa niektóre zawody i miejsca pracy; z pewną trudnością stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając dość liczne błędy.

Uczeń, popełniając liczne błędy, posługuje się ograniczonym słownictwem z rozdziału 2; nazywa niektóre zawody i miejsca pracy; z trudnością stosuje przysłówki częstotliwości, przyimki czasu i inne określenia czasu dla teraźniejszości. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Simple popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie wybrać odpowiedź, uzupełnić luki w tekście lub uzupełnić tabelę informacjami z tekstu, poprawnie zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, na ogół poprawnie zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe, a także odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń z pewna trudnością i popełniając dość liczne błędy, określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, a także zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych zawodów oraz miejsc pracy. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy wybiera odpowiedź, uzupełnia luki w tekście lub uzupełnia tabelę informacjami z tekstu, a także zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń zazwyczaj poprawnie reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając nieliczne błędy.

Uczeń z pewną trudnością reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając dość liczne błędy.

Uczeń z trudnością reaguje na wypowiedzi, określa główną myśl wypowiedzi i intencje rozmówców oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące wykonywania różnych zawodów, a także miejsc pracy. Na podstawie wysłuchanych nagrań dobiera ilustracje, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach popełniając liczne błędy.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy. Poprawnie parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy poprawny i zawierający szeroki zakres środków językowych tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Swobodnie składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie.

Uczeń popełniając nieliczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Na ogół poprawnie parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy zawierający dość szeroki zakres środków językowych tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń popełniając dość liczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; z pewną trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Z pewną trudnością parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację.

Uczeń popełniając liczne błędy opisuje miejsca pracy, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące zawodów; z trudnością formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zawodów i miejsc pracy, a także składa życzenia i gratulacje oraz reaguje na nie. Z trudnością parafrazuje zdania. W oparciu o model tworzy tekst o zawodach członków swojej rodziny oraz ogłoszenie o pracy. Liczne błędy często zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy.

Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy.

Uczeń z pewnym trudem prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Uczestniczy w grach; z pewnym trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, a także zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy, popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację.

Uczeń z trudem prowadzi rozmowę na temat zawodów, związanych z nimi czynności i miejsc pracy, a także składając życzenia i gratulacje. Z trudem uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy miejscami zaburzające komunikację przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, a także zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zawodów i miejsc pracy,.

UNIT 3

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 3; poprawnie mówi i zapisuje nazwy sklepów, ilości produktów oraz typy domów; poprawnie posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to.

Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 3; popełniając nieliczne błędy mówi i zapisuje nazwy sklepów, ilości produktów oraz typy domów; na ogół poprawnie posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając nieliczne błędy. 

Uczeń popełniając dość liczne błędy posługuje się słownictwem z rozdziału 3; mówi i zapisuje niektóre nazwy sklepów oraz ilości produktów, a także typy domów; z pewną trudnością posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając dość liczne błędy. 

Uczeń popełniając liczne błędy posługuje się ograniczony zasobem słownictwa z rozdziału 3; mówi i zapisuje niektóre nazwy sklepów oraz ilości produktów, a także typy domów; z trudnością posługuje się zaimkami dzierżawczymi i buduje pytania z Whose…? Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z want i want to, popełniając liczne błędy. 

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń bez trudu i poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi poprawnie dobrać zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnić luki w tekście, poprawnie odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście; na ogół poprawnie odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących różnych sklepów i towarów, a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu lub fragmentu tekstu, określa intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sklepów i towarów a także miejsca zamieszkania. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy, dobiera zdania do ilustracji lub luk w tekście, uzupełnia luki w tekście oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań na ogół poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy, dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, reaguje na polecenia, określa główną myśl wypowiedzi, intencje rozmówców i kontekst wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące różnych sklepów określeń ilości towarów, a także miejsc zamieszkania. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy, dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy zawierającą bogactwo środków językowych, a także poprawny i ciekawy opis swoich ulubionych przedmiotów. Swobodnie składa propozycje oraz reaguje na nie.

Uczeń na ogół poprawnie opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy zawierającą dość szeroki środków językowych, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Nieliczne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Z pewną trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością opisuje przedmioty i miejsca, a także opowiada o czynnościach i przedstawia fakty dotyczące sklepów i miejsc zamieszkania; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące miejsc zamieszkania, sklepów i towarów, a także składa propozycje oraz reaguje na nie. Z trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku. W oparciu o model nieudolnie tworzy ilustrowaną mapę swojej okolicy, a także opis swoich ulubionych przedmiotów. Liczne błędy w dużym stopniu zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; swobodnie składa propozycje i reaguje na propozycje, określa przynależność, pyta o przynależność. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Swobodnie opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie.

Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność. Uczestniczy w grach; popełniając nieliczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność.  Uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat domów, sklepów i cech oraz ilości towarów; składa propozycje i reaguje na propozycje określa przynależność, pyta o przynależność. Z trudem uczestniczy w grach; popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach oraz zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie ilości różnych produktów i przedmiotów oraz miejsc zamieszkania i rożnych sklepów. Z trudem opisuje miejsca oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie. Liczne błędy często zaburzają komunikację.

UNIT 4

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; poprawnie nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie;. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z łatwością rozróżnia i poprawnie stosuje czasy Present Simple i Present Continuous.

Uczeń zazwyczaj poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; na ogół poprawnie nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając nieliczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, rozróżnia i na ogół poprawnie stosuje czasy Present Simple i Present Continuous.

Uczeń popełniając dość liczne błędy, stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 4; nazywa zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając dość liczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z pewną trudnością rozróżnia i stosuje czasy Present Simple i Present Continuous..

Uczeń posługuje się ograniczonym zakresem słownictwa z rozdziału 4; nazywa niektóre zajęcia i czynności wykonywane w wolnym czasie. Popełniając liczne błędy, tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Present Continuous, z trudnością rozróżnia i stosuje czasy Present Simple i Present Continuous..

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając dość liczne błędy.

Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zajęć wykonywanych w czasie wolnym oraz klubów zainteresowań. Na podstawie przeczytanego tekstu z trudnością uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań na ogół poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach.

Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach.

Uczeń z trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zajęć wykonywanych w wolnym czasie. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach i tabelach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym. Poprawnie przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji. Swobodnie składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby.

Uczeń na ogół poprawnie opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając nieliczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając dość liczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Dość liczne błędy miejscami zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością opisuje ludzi i miejsca, a także opowiada o czynnościach, przedstawia fakty i wyraża swoją opinię odnosząc się do zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania dotyczące zamiłowań i zajęć w czasie wolnym, a także składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Popełniając liczne błędy przekazuje w języku angielskim informacje z tekstów napisanych po polsku. W oparciu o model tworzy ilustrowaną pracę na temat zajęć w wakacyjnych klubach zainteresowań oraz wpis na forum internetowym. Liczne błędy często zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; swobodnie składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym.

Uczeń na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając nieliczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji

Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając dość liczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Uczestniczy w grach, popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z pewną trudnością zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat zajęć wykonywanych w czasie wolnym; popełniając liczne błędy składa propozycje i wyraża prośby oraz reaguje na propozycje i prośby. Z trudem uczestniczy w grach, popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z trudnością zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz wyraża i uzasadnia swoje opinie i pyta o opinie odnośnie zajęć w czasie wolnym; liczne błędy często zaburzają komunikację.

UNIT 5

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 5; poprawnie mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z łatwością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz bezbłędnie lub niemal bezbłędnie, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach.

Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 5; na ogół poprawnie mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając nieliczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach.

Uczeń stosuje część słownictwa z rozdziału 5; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z pewną trudnością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając dość liczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach.

Uczeń stosuje ograniczony zakres słownictwa z rozdziału 5; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy zwierząt i ich cech charakterystycznych oraz przymiotniki opisujące zwierzęta. Z trudnością tworzy stopień wyższy i najwyższy przymiotników oraz popełniając liczne błędy, stosuje różne formy przymiotników w wypowiedziach.

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu popełniając nieliczne błędy. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewną trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu oraz intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących zwierząt i ich cech. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudnością przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z trudnością reaguje na polecenia, określa intencje nadawcy wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące zwierząt i ich cech. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy dobiera ilustracje, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń na ogół poprawnie opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, drobne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Dość liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikacji.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy opisuje ludzi i zwierzęta oraz porównuje ich cechy, a także przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoją opinię oraz pyta o opinię odnosząc się do cech zwierząt; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania. W oparciu o model tworzy infografikę porównując zwierzęta oraz ilustrowany opis zwierzątka domowego. Liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikacji.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; swobodnie opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta.

Uczeń popełniając drobne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; na ogół poprawnie opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając nieliczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta.

Uczeń popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; z pewnym trudem opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Uczestniczy w grach, z pewnym trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając dość liczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta.

Uczeń popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat zwierząt i ich cech; z trudem opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie oraz pyta o opinie odnośnie zwierząt. Z trudem uczestniczy w grach, z trudem przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; popełniając liczne błędy zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie zwierząt, porównuje ludzi i zwierzęta.

UNIT 6

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; poprawnie mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Z łatwością tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be.

Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; na ogół poprawnie mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając drobne błędy tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń popełniając dość liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; z pewnym trudem mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając dość liczne błędy, tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu.  Z pewną trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając dość liczne błędy.

Uczeń popełniając liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 6; z trudem mówi i zapisuje nazwy sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, a także części ciała. Popełniając liczne błędy, tworzy i stosuje w wypowiedziach przysłówki sposobu.  Z trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z w czasie Past Simple z czasownikiem be, popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Na ogół poprawnie dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń z pewną trudnością określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewną trudnością dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń z trudnością określa główną myśl tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących sportów wodnych i zimowych oraz sprzętu sportowego. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki w tekście, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudnością dobiera zdania do tekstów, zaznacza zdania prawdziwe i fałszywe oraz przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku, popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z trudnością reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz intencje nadawcy wypowiedzi, a także znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące sportów zimowych i wodnych oraz sprzętu sportowego, jak również samopoczucia. Na podstawie wysłuchanych nagrań z trudem i popełniając liczne błędy dobiera ilustracje lub zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Poprawnie parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; na ogół poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Na ogół poprawnie parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Z pewnym trudem parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością opisuje ludzi, dyscypliny sportowe i sprzęt sportowy, a także opowiada o czynnościach oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie sportów oraz samopoczucia. Z trudem parafrazuje zdania i przekazuje w języku angielskim informacje sformułowane w języku polskim. W oparciu o model tworzy infografikę na temat nietypowego sportu oraz artykuł o ulubionym sportowcu. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; swobodnie opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; dość swobodnie opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; nieliczne błędy w zasadzie nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; popełniając dość liczne błędy opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Z pewną trudnością uczestniczy w grach, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; dość liczne błędy w pewnym stopniu zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością prowadzi rozmowę na temat sportów wodnych i zimowych; popełniając liczne błędy opisuje sportowców i sprzęt sportowy, przedstawia fakty, opisuje upodobania, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie sportu i sportowców. Z trudnością uczestniczy w grach, przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie sportu oraz samopoczucia; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.

UNIT 7

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; poprawnie mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi.

Uczeń na ogół poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; popełniając nieliczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń z pewną trudnością stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 7; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Z pewną trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając dość liczne błędy.

Uczeń z trudnością posługuje się ograniczonym słownictwem z rozdziału 7; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy miejsc i zajęć wakacyjnych, a także ubrań potrzebnych na wycieczce szkolnej. Z trudnością tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące w czasie Past Simple z czasownikami regularnymi i nieregularnymi, popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki w tekście, dobierać zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi uzupełnić luki w tekście, dobierać zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu, popełniając nieliczne błędy.

Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, dobiera zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając dość liczne błędy.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy określa główną myśl tekstu, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących miejsc i zajęć wakacyjnych, a także wycieczki szkolnej. Na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnia luki w tekście, dobiera zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu, popełniając liczne błędy.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z pewną trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z trudnością reaguje na polecenia oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące miejsc i zajęć wakacyjnych, jak również wycieczki szkolnej. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy, wybiera ilustracje, dobiera zdania do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń zazwyczaj poprawnie opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, a nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, a dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy opisuje ubrania i miejsca wakacyjne, a także opowiada o zajęciach w czasie wolnym, relacjonuje podróż oraz przedstawia fakty z teraźniejszości i przeszłości, wyraża i uzasadnia swoją opinię; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania odnośnie zajęć wakacyjnych oraz wycieczki szkolnej. W oparciu o model tworzy prezentację o idealnych wakacjach oraz wpis na blogu na temat wycieczki szkolnej. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych, a liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Uczestniczy w grach, na ogół poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Uczestniczy w grach, z pewną trudnością przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację.

Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat miejsc i zajęć wakacyjnych, relacjonuje podroż, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie odnośnie miejsc wartych zwiedzenia. Nieudolnie uczestniczy w grach, z trudnością przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach, zadaje pytania i udziela odpowiedzi odnośnie podróżowania; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.

UNIT 8

Znajomość środków językowych
Gramatyka i słownictwo

Uczeń poprawnie stosuje cały poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; poprawnie mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy bezbłędnie lub niemal bezbłędnie zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to. Posługuje się poprawnie trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej

Uczeń zazwyczaj poprawnie stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając drobne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając nieliczne błędy. Posługuje się na ogół poprawnie trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej.

Uczeń popełniając dość liczne błędy stosuje poznany zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając dość liczne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając dość liczne błędy. Posługuje się z pewną trudnością trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej.

Uczeń popełniając liczne błędy stosuje ograniczony zakres słownictwa z rozdziału 8; popełniając liczne błędy mówi i zapisuje nazwy potraw i czynności związanych z gotowaniem. Tworzy zdania oznajmujące, pytające i przeczące z be going to, popełniając liczne błędy. Posługuje się z trudnością trybem rozkazującym w formie twierdzącej i przeczącej.

Rozumienie wypowiedzi pisemnej

Uczeń z łatwością i poprawnie określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu potrafi z łatwością uzupełnić luki, dobierać ilustracje i zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń na ogół poprawnie określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając nieliczne błędy potrafi uzupełnić luki, dobierać ilustracje i zdania, wybrać poprawną odpowiedź oraz odpowiedzieć na pytania dotyczące tekstu. Na ogół poprawnie przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając dość liczne błędy uzupełnia luki, dobiera ilustracje i zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z pewnym trudem przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy określa główną myśl tekstu i intencje autora, rozpoznaje związki między poszczególnymi częściami tekstu, układa informacje w określonym porządku oraz znajduje określone informacje w tekstach dotyczących posiłków i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie przeczytanego tekstu popełniając liczne błędy uzupełnia luki, dobiera ilustracje i zdania, wybiera poprawną odpowiedź oraz odpowiada na pytania dotyczące tekstu. Z trudem przekazuje w języku polskim informacje z tekstów napisanych po angielsku.

Rozumienie wypowiedzi ze słuchu

Uczeń poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań z łatwością i poprawnie wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń na ogół poprawnie reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając nieliczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z pewną trudnością i popełniając dość liczne błędy, reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając dość liczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Uczeń z trudnością i popełniając liczne błędy, reaguje na polecenia, określa myśl główną wypowiedzi oraz znajduje w nagraniu określone informacje dotyczące posiłków, dań i czynności związanych z gotowaniem. Na podstawie wysłuchanych nagrań popełniając liczne błędy wybiera ilustracje, dobiera zdania i ilustracje do wypowiedzi, wybiera odpowiedź, odpowiada na pytania i uzupełnia luki w zdaniach.

Pisanie i reagowanie w formie pisemnej

Uczeń swobodnie i poprawnie opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; poprawnie formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model pisze ilustrowany artykuł na temat wybranej potrawy oraz tworzy ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają szeroki zakres środków językowych, ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając nieliczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają dość szeroki zakres środków językowych, nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając dość liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają ograniczony zakres środków językowych, a dość liczne błędy częściowo zaburzają komunikację.

Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy opisuje potrawy, przedstawia fakty i opowiada o czynnościach związanych z gotowaniem oraz przedstawia intencje i plany na przyszłość, opisuje upodobania kulinarne, wyraża i uzasadnia swoją opinię odnośnie posiłków; popełniając liczne błędy formułuje pytania i odpowiada na pytania, a także udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków. W oparciu o model tworzy ilustrowany opis wybranej potrawy oraz ilustrowany przepis na potrawę. Prace zawierają bardzo ograniczony zakres środków językowych, a liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.

Mówienie i reagowanie w formie ustnej

Uczeń swobodnie i poprawnie prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Chętnie uczestniczy w grach, poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; ewentualne błędy nie zaburzają komunikacji.

Uczeń dość swobodnie i na ogół poprawnie prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Uczestniczy w grach; zazwyczaj poprawnie przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; dość swobodnie zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; nieliczne błędy na ogół nie zaburzają komunikacji.

Uczeń z pewnym trudem i popełniając dość liczne błędy prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Uczestniczy w grach; popełniając dość liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z pewnym trudem zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; dość liczne błędy czasami zaburzają komunikację.

Uczeń z trudem i popełniając liczne błędy prowadzi rozmowę na temat posiłków i ich przygotowywania, przedstawia fakty, wyraża i uzasadnia swoje opinie przedstawia intencje i plany na przyszłość. Nieudolnie uczestniczy w grach; popełniając liczne błędy przekazuje informacje przedstawione na ilustracjach; z trudem zadaje pytania i udziela odpowiedzi oraz udziela instrukcji odnośnie przygotowywania posiłków; wyraża prośby i reaguje na prośby; liczne błędy znacznie zaburzają komunikację.