Poziom najwyższy,

ocena celująca

Poziom wysoki,

ocena bardzo dobra

Poziom średni,

ocena dobra

Poziom niski,

ocena dostateczna

Poziom bardzo niski,

ocena dopuszczająca

Poziom najniższy,

ocena niedostateczna

 Osiągnięcia w zakresie rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów

  • Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
  • Samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
  • Samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
  • Samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
  • Samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
  • Samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
  • Samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
  • Zazwyczaj samodzielnie układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
  • Zazwyczaj samodzielnie tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
  • Zazwyczaj samodzielnie rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
  • Z niewielką pomocą układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
  • Z niewielką pomocą tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
  • Z niewielką pomocą rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
  • Tylko z pomocą układa w logicznym porządku: obrazki, teksty, polecenia (instrukcje) składające się m.in. na codzienne czynności.
  • Tylko z pomocą tworzy polecenie do określonego planu działania prowadzące do osiągnięcia celu.
  • Tylko z pomocą rozwiązuje zadania, zagadki i łamigłówki prowadzące do odkrywania algorytmów.
  • Nie wykonuje poleceń według ustalonego planu na zajęciach edukacji informatycznej.

 Osiągnięcia w zakresie programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera i innych urządzeń cyfrowych

  • Poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.
  • Samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
  • Samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.

 

  • Poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.
  • Samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
  • Samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.

 

  • Zazwyczaj poprawnie programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.
  • Zazwyczaj samodzielnie tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
  • Zazwyczaj samodzielnie zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.

 

  • Z niewielką pomocą programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.
  • Z niewielką pomocą tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
  • Z niewielka pomocą zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.

 

  • Tylko z pomocą programuje wizualnie: proste sytuacje lub historyjki według pomysłów własnych i pomysłów opracowanych wspólnie z innymi uczniami.
  • Tylko z pomocą tworzy proste rysunki, powiększa, zmniejsza, kopiuje, wkleja i usuwa elementy graficzne.
  • Tylko z pomocą  zapisuje efekty swojej pracy we wskazanym miejscu.

 

  • Nie wykonuje zadań z wykorzystaniem proponowanych programów i narzędzi.

 Osiągnięcia w zakresie posługiwania się komputerem, urządzeniami cyfrowymi i sieciami komputerowymi

  • Samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
  • Samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych

 

  • Samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
  • Samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych

 

  • Zazwyczaj samodzielnie posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
  • Zazwyczaj samodzielnie korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych
  • Z niewielką pomocą posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
  • Z niewielką pomocą korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych

 

  • Tylko z pomocą posługuje się komputerem, wykonując zadanie.
  • Tylko z pomocą korzysta z udostępnionych mu stron i zasobów internetowych
  • Nie potrafi samodzielnie ani z pomocą posługiwać się komputerem.

 Osiągnięcia w zakresie rozwijania kompetencji społecznych

  • Zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
  • Zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
  • Zazwyczaj zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
  • Nie zawsze zgodnie współpracuje z uczniami, wymienia się z nimi pomysłami i doświadczeniami, wykorzystując technologię.
  • Ma problemy ze zgodną współpracą z uczniami, wymianą pomysłów i doświadczeń, wykorzystując technologię.
  • Nie współpracuje w czasie zajęć w pracach zespołowych, wymagających wykorzystania technologii.

 Osiągnięcia w zakresie przestrzegania prawa i zasad bezpieczeństwa

  • Samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
  • Poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
  • Samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
  • Poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
  • Zazwyczaj samodzielnie posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
  • Zazwyczaj poprawnie rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
  • Z pomocą posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
  • Z pomocą rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
  • Ze znaczną pomocą posługuje się udostępnioną mu technologią zgodnie z ustalonymi zasadami.
  • Ze znaczną pomocą rozróżnia pożądane i niepożądane zachowania innych osób korzystających z technologii, zwłaszcza w sieci internet.
  • Nie potrafi korzystać z udostępnianych technologii komputerowych zgodnie z ustalonymi zasadami, zwłaszcza z sieci internet.