Poziom najwyższy,

ocena celująca

Poziom wysoki,

ocena bardzo dobra

Poziom średni,

ocena dobra

Poziom niski,

ocena dostateczna

Poziom bardzo niski,

ocena dopuszczająca

Poziom najniższy,

ocena niedostateczna

 Osiągnięcia w zakresie percepcji wizualnej, obserwacji i doświadczeń

  • Samodzielne zgłębia wiedzę, wykorzystując materiał rozszerzający, biegle korzysta ze zdobytych wiadomości w różnych sytuacjach, potrafi twórczo rozwiązywać różne problemy dydaktyczne, uczestniczy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych oraz doskonale opanował/a umiejętności ujęte w podstawie programowej, tzn.
  • Samodzielnie wyróżnia na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
      • kształty obiektów;
      • położenie obiektów i elementów;
      • barwę, fakturę;
      • cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się;
    • określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy w przedmiotach użytkowych); kompozycje o budowie symetrycznej.
  • Samodzielnie wyróżnia na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
      • kształty obiektów;
      • położenie obiektów i elementów;
      • barwę, fakturę;
      • cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się;
    • określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy w przedmiotach użytkowych); kompozycje o budowie symetrycznej.

 

  • Zazwyczaj wyróżnia na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
      • kształty obiektów;
      • położenie obiektów i elementów;
      • barwę, fakturę;
      • cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się;
    • określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy w przedmiotach użytkowych); kompozycje o budowie symetrycznej.
  • Z niewielką pomocą wyróżnia na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
      • kształty obiektów;
      • położenie obiektów i elementów;
      • barwę, fakturę;
      • cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się;
    • określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy w przedmiotach użytkowych); kompozycje o budowie symetrycznej.
  • Tylko z pomocą wyróżnia na obrazach, ilustracjach, impresjach plastycznych, plakatach, fotografiach:
      • kształty obiektów;
      • położenie obiektów i elementów;
      • barwę, fakturę;
      • cechy charakterystyczne i indywidualne ludzi w zależności od wieku, płci; cechy charakterystyczne zwierząt, różnice w budowie, kształcie, ubarwieniu, sposobach poruszania się;
    • określa w swoim otoczeniu kompozycje obiektów i zjawisk, np. zamknięte (rytmy w przedmiotach użytkowych); kompozycje o budowie symetrycznej.
  • Odmawia wypowiedzi na temat oglądanych prac plastycznych i dzieł artystycznych, nie dostrzega w nich wskazanych elementów.

 Osiągnięcia w zakresie działalności, ekspresji twórczej

  • Samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
  • Samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
  • Samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
  • Samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
  • Samodzielnie powiela za pomocą kalki.
  • Samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
  • Samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
  • Samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
  • Samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
  • Samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
  • Samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
  • Samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
  • Samodzielnie powiela za pomocą kalki.
  • Samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
  • Samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
  • Samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
  • Zazwyczaj samodzielnie rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
  • Zazwyczaj samodzielnie maluje farbami, używając pędzli, palców.
  • Zazwyczaj samodzielnie wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
  • Zazwyczaj samodzielnie modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
  • Zazwyczaj samodzielnie powiela za pomocą kalki.
  • Zazwyczaj samodzielnie wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
  • Zazwyczaj samodzielnie wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
  • Zazwyczaj samodzielnie ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
  • Z niewielką pomocą rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
  • Z niewielką pomocą maluje farbami, używając pędzli, palców.
  • Z niewielką pomocą wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
  • Z niewielką pomocą modeluje (lepi i konstruuje) z modeliny, plasteliny.
  • Z niewielką pomocą powiela za pomocą kalki.
  • Z niewielką pomocą wykonuje prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
  • Z niewielką pomocą wykonuje prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
  • Z niewielką pomocą ilustruje sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
  • Oczekuje pomocy, gdy rysuje kredką, ołówkiem, mazakiem.
  • Oczekuje pomocy, gdy maluje farbami, używając pędzli, palców.
  • Oczekuje pomocy, gdy wydziera, wycina, składa, przylepia, wykorzystując gazetę, papier kolorowy, makulaturę, karton, ścinki tekstylne itp.
  • Oczekuje pomocy, modelując (lepiąc i konstruując) z modeliny, plasteliny.
  • Oczekuje pomocy, powielając za pomocą kalki.
  • Oczekuje pomocy, wykonując prace, modele, rekwizyty, impresje plastyczne potrzebne do aktywności artystycznej.
  • Oczekuje pomocy, wykonując prace i impresje plastyczne jako formy przekazania i przedstawienia uczuć, nastrojów i zachowań (np. prezent, zaproszenie).
  • Oczekuje pomocy ilustrując sceny i sytuacje (realne i fantastyczne) inspirowane wyobraźnią, baśnią, opowiadaniem i muzyką.
  • Nie wykonuje proponowanych prac plastycznych i nie oddaje ich w terminie do oceny.

 Osiągnięcia w zakresie recepcji sztuk plastycznych

  • Poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
  • Poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
  • Poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
  • Poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
  • Poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
  • Poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
  • Najczęściej poprawnie nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
  • Najczęściej poprawnie rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
  • Najczęściej poprawnie wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
  • Z niewielką pomocą nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
  • Z niewielką pomocą rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
  • Z niewielką pomocą wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
  • Tylko z pomocą nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo.
  • Tylko z pomocą rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich.
  • Tylko z pomocą wskazuje miejsca prezentacji sztuk plastycznych.
  • Nie potrafi nazwać podstawowych dziedzin sztuk plastycznych i gatunków dzieł malarskich.