- Uczeń/ uczennica uczestniczy w dodatkowych zajęciach sportowych szkolnych i pozaszkolnych. Uczestniczy w konkursach lub mitingach sportowych oraz:
- Zawsze utrzymuje w czystości ręce i całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu; wykonuje te czynności samodzielnie i w stosownym momencie.
- Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Zawsze przygotowuje we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
- Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, akceptuje sytuację dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Zawsze utrzymuje w czystości ręce i całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu; wykonuje te czynności samodzielnie i w stosownym momencie.
- Zawsze dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Zawsze przygotowuje we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
- Ma świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Zawsze uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, akceptuje sytuację dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Zazwyczaj utrzymuje w czystości ręce i całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu; wykonuje te czynności samodzielnie i w stosownym momencie.
- Zazwyczaj dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Zazwyczaj poprawnie wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Zazwyczaj przygotowuje we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
- Ma coraz większą świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Zazwyczaj uznaje, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, akceptuje sytuację dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Z pomocą utrzymuje w czystości ręce i całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu; wykonuje te czynności samodzielnie i w stosownym momencie.
- Z pomocą dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Z pomocą wyjaśnia znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Z pomocą przygotowuje we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
- Wymaga jeszcze przypominania, by wyrobić świadomość znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Wymaga przypominania, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, akceptuje sytuację dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Ze znaczną pomocą utrzymuje w czystości ręce i całe ciało, przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu; wykonuje te czynności samodzielnie i w stosownym momencie.
- Coraz częściej dostosowuje strój do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Wymaga pomocy, by wyjaśnić znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Wymaga znacznej pomocy, by przygotować we właściwych sytuacjach i w odpowiedni sposób swoje ciało do wykonywania ruchu.
- Ma problem ze zrozumieniem znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Ma problem z uznaniem, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, akceptuje sytuację dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Nie utrzymuje w czystości całego ciała, nie przebiera się przed zajęciami ruchowymi i po ich zakończeniu.
- Nie dostosowuje stroju do rodzaju pogody i pory roku w trakcie zajęć ruchowych odpowiednio na świeżym powietrzu i w pomieszczeniu.
- Ma problem, by wyjaśnić znaczenie ruchu w procesie utrzymania zdrowia.
- Nie rozumie znaczenia systematyczności i wytrwałości w wykonywaniu ćwiczeń.
- Nie rozumie, że każdy człowiek ma inne możliwości w zakresie sprawności fizycznej, nie potrafi zaakceptować sytuacji dzieci, które z uwagi na chorobę nie mogą być sprawne w każdej formie ruchu.
|
- Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
- Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
- Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
- Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
- skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
- czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
- wspina się,
- mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
- podnoszenie i przenoszenie przyborów.
- Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne bez przyboru i z przyborem, np. na ławeczce gimnastycznej.
- Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy.
|
- Zawsze poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
- Zawsze sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
- Sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
- Sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
- skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
- czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
- wspina się,
- mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
- podnoszenie i przenoszenie przyborów.
- Sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne bez przyboru i z przyborem, np. na ławeczce gimnastycznej.
- Poprawnie i samodzielnie wykonuje ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy.
|
- Zazwyczaj poprawnie przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
- Zazwyczaj sprawnie pokonuje w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biega, wysoko unosząc kolana, biega w różnym tempie, realizuje marszobieg.
- Zazwyczaj sprawnie wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
- Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
- skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
- czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
- wspina się,
- mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
- podnoszenie i przenoszenie przyborów.
- Zazwyczaj sprawnie wykonuje ćwiczenia równoważne bez przyboru i z przyborem, np. na ławeczce gimnastycznej.
- Zazwyczaj poprawnie wykonuje ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy.
|
- Z niewielką pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
- Stara się poprawnie pokonywać w biegu przeszkody naturalne i sztuczne, biegać, wysoko unosząc kolana, biegać w różnym tempie, realizować marszobieg.
- Stara się samodzielnie wykonać przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
- Stara się poprawnie wykonywać ćwiczenia zwinnościowe:
- skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
- czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
- wspina się,
- mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
- podnoszenie i przenoszenie przyborów.
- Stara się poprawnie wykonać ćwiczenia równoważne bez przyboru i z przyborem, np. na ławeczce gimnastycznej.
- Stara się wykonywać ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy.
|
- Ze znaczną pomocą przyjmuje podstawowe pozycje do ćwiczeń: postawa zasadnicza, rozkrok, wykrok, zakrok, stanie jednonóż, klęk podparty, przysiad podparty, podpór przodem, podpór tyłem, siad klęczny, skrzyżny, skulony, prosty.
- Ma problemy z pokonaniem w biegu przeszkód naturalnych i sztucznych, biegiem z wysokim unoszeniem kolan, biegiem w różnym tempie, realizacją marszobiegu.
- Tylko z pomocą wykonuje przeskok zawrotny przez ławeczkę, naskoki i zeskoki, skoki zajęcze.
- Z pomocą wykonuje ćwiczenia zwinnościowe:
- skłony, skrętoskłony, przetoczenie, czołganie, podciąganie,
- czworakowanie ze zmianą kierunku i tempa ruchu,
- wspina się,
- mocowanie w pozycjach niskich i wysokich,
- podnoszenie i przenoszenie przyborów.
- Z pomocą wykonuje ćwiczenia równoważne bez przyboru i z przyborem, np. na ławeczce gimnastycznej.
- Z pomocą wykonuje ćwiczenia prowadzące do zapobiegania wadom postawy.
|
- Odmawia wykonywania ćwiczeń podczas zajęć ruchowych.
|
- Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową z wykorzystaniem przyboru lub bez niego.
- Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej koleżanek i kolegów – uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo, np. drużyny przeciwnej, gratuluje drużynie zwycięskiej sukcesu.
- Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie.
- Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
- Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
|
- Chętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową z wykorzystaniem przyboru lub bez niego.
- Zawsze zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej koleżanek i kolegów – uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo, np. drużyny przeciwnej, gratuluje drużynie zwycięskiej sukcesu.
- Zawsze respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie.
- Chętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
- Chętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
|
- Poprawnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową z wykorzystaniem przyboru lub bez niego.
- Najczęściej zachowuje powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej koleżanek i kolegów – uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo, np. drużyny przeciwnej, gratuluje drużynie zwycięskiej sukcesu.
- Najczęściej respektuje przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie.
- Uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
- Wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
|
- Z pomocą organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową z wykorzystaniem przyboru lub bez niego.
- Stara się zachować powściągliwość w ocenie sprawności fizycznej koleżanek i kolegów – uczestników zabawy, respektuje ich prawo do indywidualnego tempa rozwoju, radzi sobie w sytuacji przegranej i akceptuje zwycięstwo, np. drużyny przeciwnej, gratuluje drużynie zwycięskiej sukcesu.
- Stara się respektować przepisy, reguły zabaw i gier ruchowych, przepisy ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie.
- Stara się uczestniczyć w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
- Stara się wykonywać prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
|
- Niechętnie organizuje zespołową zabawę lub grę ruchową z wykorzystaniem przyboru lub bez niego.
- Ma problem z zachowaniem powściągliwości w ocenie sprawności fizycznej koleżanek i kolegów – uczestników zabawy, respektowaniem ich prawa do indywidualnego tempa rozwoju oraz radzeniem sobie w sytuacji przegranej i akceptacji zwycięstwa, np. drużyny przeciwnej, ma problem z gratulowaniem drużynie zwycięskiej sukcesu.
- Ma problem z respektowaniem przepisów, reguł zabaw i gier ruchowych, przepisów ruchu drogowego w odniesieniu do pieszych, rowerzystów, rolkarzy, biegaczy i innych osób, których poruszanie się w miejscu publicznym może stwarzać zagrożenie.
- Niechętnie uczestniczy w zabawach i grach zespołowych z wykorzystaniem różnych rodzajów piłek.
- Niechętnie wykonuje prawidłowo elementy charakterystyczne dla gier zespołowych.
|
- Odmawia udziału w zajęciach zespołowych.
- Nie przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zajęć ruchowych indywidualnych i zespołowych.
|